Family Business Breakfast: ŠMÍDL HOLDINGOVÁ SPOLEČNOST
V rámci další Family Business Breakfast se představí majitelská rodina společnosti ŠMÍDL HOLDINGOVÁ SPOLEČNOST .
Nasdílí s námi jejich příběh, a také zkušenosti z generačního předávání, zastoupení rodiny v top managementu, či zapojování profesionálního managementu do vedení firmy.
ŠMÍDL HOLDINGOVÁ SPOLEČNOST patří mezi významné české hráče v oblasti dopravy a logistiky. Firma dosahuje obratu 2,7 miliardy korun, zaměstnává přibližně 870 lidí a spravuje flotilu 560 vozidel. Společnost založil Vladimír Šmídl, který po dlouhá léta působil v jejím vedení. Rodinnou tradici dále rozvíjí jeho dcera Martina Šmídlová. Vedení firmy je v rukou již druhého externího CEO.
Organizační informace
Kdy: 25. 9. 2025, 12:30 až 14:30.
Kde: Vila Lanna, V Sadech 1, 160 00 Praha 6 - Bubeneč
Parkování: V objektu Vila Lanna se nabízí několik parkovacích míst. Cena parkování je 290,- / den (platba možná na recepci). Doporučujeme však využít i veřejná parkovací místa v okolí, či zvážit cestu taxi.
RSVP: do 25. 8. 2025 přes registrační formulář zde, či emailem na strachotova@fbnczech.cz.
O firmě


Firmu založil v roce 1990 pan Vladimír Šmídl, který po dlouhá léta působil v jejím vedení. Rodinnou tradici dále rozvíjí jeho dcera paní Martina Šmídlová, která do firmy nastoupila po získání zkušeností v nadnárodních korporacích.
V současnosti paní Martina zastává roli obchodní a marketingové ředitelky a je klíčovou osobností rodinného byznysu, na který dohlíží z postu předsedkyně představenstva. Vedení společnosti je v rukou externího CEO Pavla Prostředníka, který na tomto postu vystřídal Radka Odstrčila.
Hlavní zaměření společnosti se sídlem v Žamberku je doprava a logistika. Firma dosahuje obratu 2,7 miliardy korun, zaměstnává přibližně 870 lidí, spravuje flotilu 560 vozidel. Kromě základní činnosti usiluje o inovace a optimalizaci procesů s cílem udržitelného růstu a vysoké kvality služeb. Společnost se také zaměřuje na akvizice dalších firem, čímž posiluje své postavení na trhu.
Více si můžete přečíst v medailonku rodiny - firmy zde.
Harmonogram setkání
- 12:30 - 13:00 Příchod hostů
- 13:00 - 14:30 FB Breakfast Šmídl Holding
-
příběh a představení firmy a rodiny
-
generační předávaní a jeho úskalí
-
zapojování členů rodiny do top managementu – pozitiva/negativa
-
zapojování profesionálního managementu – výhody/nevýhody
-
Za firmu se na Vás budou těšit:
Family Business Breakfast
Co si představit pod „Family Business Breakfast“?
- Představení členů FBN Czech: představení firmy a rodiny majitelů.
- Formát (online či offline) dle preferencí hostitele.
- Setkání v dopoledních hodinách na cca 1,5 hodiny.
Jak bude setkání probíhat a jak dlouho potrvá?
- Setkání mohou probíhat fyzicky v prostorách firmy představujícího se člena, nebo online. Při fyzickém setkání je možné navázat i prohlídkou firmy. Hybridní formát (fyzicky i online zároveň) doporučujeme pouze v případě, že je pro tento formát k dispozici dostatečné IT zázemí.
Doporučený průběh fyzického setkání:
- Příchod hostů: 30 min (před samotným začátkem akce doporučujeme ponechat 30 minut na příchod hostů a volnou diskusi).
- Představení člena: max 45 min.
- Diskuse/Q&A: max 45 min.
- V případě zájmu: navazující prohlídka prostor firmy.
Doporučený průběh online setkání:
- Představení člena: max 30 min.
- Diskuse/Q&A: max 30 min.
Kolik hostů očekávat?
Jedná se nový formát, proto se nám těžko odhaduje účast. Doporučujeme však stanovit maximální kapacitu Vašich prostor, kterou budeme ctít během přihlašování.
Termín pro potvrzení účasti zvolíme nejpozději 3-4 týdny před konáním akce. To je podle našich zkušeností dostatečně dlouhá doba pro další organizaci.
Chci FB Breakfast uspořádat u nás. Co dál?
- Výborně! 😊 Rádi Vám pomůžeme.
- Naši pomoc můžete očekávat např. s:
- Komunikací na členy (rozpošleme pozvánky, přidáme informaci do newsletteru, informujeme na našich akcích).
- Přípravou přihlašovacího formuláře a sledováním účasti.
- Konzultací při přípravě Vašeho vstupu, vedením diskuse během setkání.
- V případě online setkání: vytvořením online meetingu, promítáním Vaší prezentace, atp.
Co zajišťuje hostitelský člen?
- Svůj vstup, prostory a vybavení, organizaci na místě.
- Volitelné: drobné občerstvení.
Co zajišťuje FBN?
- Komunikaci akce na členy (pozvánky, prezentace v newsletteru, informování na našich akcích, členská sekce).
- Přípravu přihlašovacího formuláře a sledování účasti.
- Možnost konzultace Vašeho vstupu, vedením diskuse během setkání.
- Při online setkání: vytvořením online meetingu.
Na co myslet při organizaci FB Breakfast?
- Váš vstup - účast členů rodiny majitelů, témata, prezentace.
- Prostory k setkání a jejich maximální kapacita.
- Možnost promítání prezentace.
- Drobné občerstvení (káva, čaj, drobné občerstvení).
- Naplánování setkání tak, abychom co nejméně rušili Vaše zaměstnance / klienty.
- Možnosti parkování v okolí.
Zaujal Vás formát Family Business Breakfast?
Ozvěte se nám na prochazkova@fbnczech.cz a pozvěte členy na FB Breakfast Vám!