FBN Inspirace a setkání u kulatých stolů
Srdečně vás zveme na FBN Inspiraci a kulaté stoly.
Společné odpoledne zahájíme přednáškou na téma: AI transformace: Jak proměnit ambice v konkrétní výsledky, kterou pro nás připraví experti z DELOITTE. Následovat budou kulaté stoly. Letos si můžete vybrat z 6 různých témat. Své zkušenosti s vámi nasdílí členové FBN, obsahoví partneři a externí hosté.
Kdy: 21. října 2025, příchod možný od 14.30.
Kde: Praha, TBD
Pro koho: Členy FBN Czechia a jejich rodinné příslušníky a stálé zástupce obsahových partnerů FBN Czechia.
RSVP: do 21. září 2025 přes registrační formulář zde, či emailem na strachotova@fbnczechia.cz.
PROGRAM AKCE
14.30 – 15.00 Příchod
15.00 – 15.15 Přivítání a novinky z FBN
15.15 – 16.30 Přednáška na téma AI transformace: Jak proměnit ambice v konkrétní výsledky, Benny Kobosil a Jindřich Matoušek, DELOITTE
16.30 – 17.00 Přestávka
17.00 – 18.30 Kulaté stoly
- Firemní strategie, Jiří Nepala, RENOMIA
-
Vystoupení rodin(y) z exekutivní role, Roman Žák, Jaroslav Follprecht a Pavel Boháč, AIMTEC; ve spolupráci s Ludvíkem Juřičkou DELOITTE
-
Rodinná rada, Pavel Vránek a Jana Klementová, RENOCAR
-
Majitelské zadání, Markéta Málková a Libor Mertl, COMAP
-
Mezigenerační rodinné vztahy a konflikty, Jakub a Jan Plojharovi, PLOJHAR; ve spolupráci se Stanislavem Servusem, WARDENS GROUP
-
Největší chyby při vytváření struktury správy majetku, David Neveselý, HAVEL & PARTNERS a ONE FAMILY OFFICE
Od 18.30 Večeře formou rautu
PŘEDNÁŠKA: AI transformace: Jak proměnit ambice v konkrétní výsledky
Přednášející: Benny Kobosil a Jindřich Matoušek, DELOITTE
Umělá inteligence už dávno není jen technologickým trendem – stává se klíčovým nástrojem pro zvyšování efektivity, inovací a konkurenceschopnosti. Jen málokteré firmy ji však využívají skutečně strategicky. Mnoho organizací zůstává u občasného experimentování bez jasného cíle nebo dlouhodobého plánu. Přitom právě systematický přístup k AI může přinést zásadní zlepšení efektivity, inovací i konkurenceschopnosti.
Na této přednášce Jindřich Matoušek a Benny Kobosil představí praktický přístup k AI transformaci, který pomáhá firmám všech velikostí – od rostoucích podniků přes rodinné společnosti – využít AI naplno. Dozvíte se, jak systematicky zvyšovat produktivitu zaměstnanců, budovat kulturu otevřenou inovacím a identifikovat konkrétní oblasti, kde může AI přinést největší dopad.
Přednáška vychází z reálných zkušeností s implementací AI programů ve firmách ve střední Evropě. Ukáže vám, jak začít rychle, škálovat chytře, a přitom si zachovat kontrolu nad celým procesem. Ať už s AI teprve začínáte, nebo hledáte způsob, jak posunout své stávající iniciativy na vyšší úroveň, odnesete si jasnou strukturu, inspiraci a konkrétní kroky, jak přetavit AI v reálnou hodnotu pro váš byznys.
KULATÉ STOLY
Čeká na Vás 6 tematických kulatých stolů.
- Stůl 1 – Firemní strategie
- Stůl 2 – Vystoupení rodin(y) z exekutivní role
- Stůl 3 – Rodinná rada
- Stůl 4 – Majitelské zadání
- Stůl 5 – Mezigenerační rodinné vztahy a konflikty
- Stůl 6 – Největší chyby při vytváření struktury správy majetku
Diskuse u jednotlivých stolů budou probíhat současně, proto prosíme, abyste si vybrali 1 stůl, kterého se budete chtít účastnit a 1 alternativní stůl, v případě, že by se Vámi preferovaný stůl neotevřel. Kulatý stůl se otevře pouze při min. počtu 7 účastníků, max. počet účastníků na stůl je 15. Místa budou alokována dle zásady kdo dřív přijde.
Stůl 1: Firemní strategie
Garant: Jiří Nepala, 2G a předseda dozorčí rady, RENOMIA
Jirka s vámi nasdílí zkušenosti RENOMIA, a to s oblastmi:
- Proč je důležité mít zpracovanou strategii.
- Význam firemních hodnot ve strategii.
- Kdo odpovídá za strategii ve firmě.
- Jak vytvořit strategii a jaká je role vlastníka a managementu v její tvorbě.
- Jak strategii komunikovat interně.
- Jak zajistit realizaci strategie.
O firmě RENOMIA
Stůl 2: Vystoupení rodin(y) z exekutivní role
GarantI:
- Roman Žák, spoluzakladatel a předseda dozorčí rady, AIMTEC
- Jaroslav Follprecht, spoluzakladatel a místopředseda dozorčí rady, AIMTEC
- Pavel Boháč, non-family CEO a předsedou představenstva, AIMTEC
- ve spolupráci s Ludvíkem Juřičkou, partner, DELOITTE
Roman, Jaroslav a Pavel se s vámi podělí o svoje zkušenosti s přípravou a s vlastním předáním exekutivní pozice CEO kolegovi mimo zakladatelskou rodinu.
Společně nasdílí:
- Jak došli k rozhodnutí vybrat CEO mimo rodiny.
- Jak probíhal výběr CEO, co nezafungovalo.
- Jak proběhlo předávání a co jim v přechodu pomohlo.
- Jak jsou na tom po roce od změny a jak to celé vnímá Pavel ze své pozice CEO.
Povídání dalšími příběhy ze své praxe doplní pan Ludvík Juřička, advokát a partner ve firmě DELOITTE.
O firmě AIMTEC
AIMTEC podporuje podniky při optimalizaci výrobních a logistických procesů již od roku 1996. Jejich zaměstnanci pomáhají zákazníkům po celém světě vydat se na cestu digitalizace a urychlit jejich digitální transformaci. Za dobu svého fungování pro klienty připravili přes 6 000 projektů a více než 3 000 procesních šablon.
V roce 2020 AIMTEC začal v rámci posílení udržitelnosti rodinného podnikání formovat dozorčí radu a nastavovat funkční procesy „správy / governance“. Od roku 2023 pak rozjel novou dozorčí radu „na ostro“. Její formální součástí je jak zakladatelská generace majitelů, tak i externí profesionálové, nicméně jednání dozorčí rady se zúčastňuje i nastupující generace. Od poloviny roku 2024 má firma nového "non family" CEO.
Stůl 3: Rodinná rada
Garanti:
- Pavel Vránek, 2G a člen představenstva, RENOCAR
- Jana Klementová, psycholožka a byznys koučka, RENOCAR
Rodinná rada RENOCAR představuje radu členů rodiny, kteří se angažují v podnikání firmy RENOCAR. Slouží jako platforma pro komunikaci, strategické rozhodování a řešení konfliktů mezi členy rodiny. Jejím primárním cílem je oddělit rodinné vztahy od obchodních záležitostí.
Pavel a Jana představí fungování rodinné rady majitelů firmy RENOCAR. Zaměří se na úskalí, která se mohou vyskytnout při:
- nedodržování pravidelnosti;
- angažovanosti;
- špatné definici rolí;
- nebo neschopnosti dosáhnout konsenzu při řešení konfliktních situací.
O firmě RENOCAR
RENOCAR je jedním z nejdéle fungujících a největších autorizovaných dealerů vozů BMW a MINI v České republice. Společnost založil Miloš Vránek starší se svým synem Pavlem v roce 1990 a dodnes si udržuje pověst špičkového dealera a servisu, který nabízí kompletní služby pro majitele vozů BMW a MINI.
Vedení firmy postupně převzali synové Pavel Vránek a Miloš Vránek mladší. Zakladatel Miloš Vránek starší se vrátil ke své největší zálibě – renovaci historických vozů BMW. V areálu RENOCARu se nachází také Muzeum BMW Brno, jedno z největších muzeí historických vozů BMW v Evropě.
Stůl 4: Majitelské zadání
Garanti:
- Markéta Málková, 2G a členka dozorčí rady, COMAP
- Libor Mertl, 1G a členem dozorčí rady, COMAP
COMAP je globálně působící technologická firma specializující se na řídicí systémy pro decentralizovanou energetiku. Firma prošla rozsáhlou profesionalizací řízení, včetně posílení role dozorčí rady, nástupnického plánování a práce s majitelským zadáním.
Markéta a Libor vám nasdílí:
- Co pro ně znamená majitelské zadání a proč ho začali tvořit.
- Jak oddělují majitelskou rovinu od řízení firmy.
- Jak probíhal proces tvorby dokumentu.
- Jaké výzvy i přínosy přináší formulace společného rámce pro budoucnost firmy.
- Jak se během procesu měnila naše představa o tom, co má být součástí zadání.
- Jak sladit očekávání mezi rodinami při definování dlouhodobé vize.
Velká část setkání bude věnována facilitované diskuzi mezi účastníky, zaměřené na jejich vlastní výzvy, motivace a přístupy k tvorbě majitelského zadání.
O firmě COMAP
COMAP začal svou cestu ke světové špičce v řídících systémech pro záložní a nezávislé zdroje energie v roce 1991. Společnost založili tři spolužáci z ČVUT: Libor Mertl, Martin Málek a Aleš Procházka. Dnes se do chodu společnosti zapojuje i jejich nastupující generace.
Nyní má COMAP téměř 600 zaměstnanců, 26 kanceláří po světě, globální distribuční síť a obrat blížící se ke 100 milionům euro. Vizí COMAPu je být světovým leadrem v řídicích systémech energie, a tím významně přispět k přechodu na udržitelné zdroje energie.
Firma je dodnes plně v rukách zakladatelských rodin, které zapojují svou nastupující generaci. Ta se snaží COMAP dál rozvíjet, a zároveň zajistit pokračování firemní kultury a filozofie.
Stůl 5: Mezigenerační rodinné vztahy a konflikty
Garanti:
- Jakub Plojhar, 5G a CEO, PLOJHAR
- Jan Plojhar, 5G a manažer informačních systémů, PLOJHAR
- ve spolupráci Stanislavem Servusem, partner společnostÍ WARDENS a VALOUCH SERVUS
Firma PLOJHAR si prochází již několikátým předáváním z otce na syna. Nyní probíhá předání ze čtvrté na pátou generaci. Jakub a Jan nasdílí:
- jak důležité je umět spolu komunikovat a vzájemně se respektovat
- že bez větších či menších třenic se žádné předání neobejde
- jak vnímají rozdíl mezi pochopením a kompromisem.
Jejich povídání doplní Stanislav Servus, partner společnosti WARDENS, který k tématu nasdílí zkušenosti z českých i zahraničních rodin a doporučení, jak je možné během konfliktů postupovat a čeho se nejlépe vyvarovat.
O firmě PLOJHAR
PLOJHAR je rodinná firma z Českých Budějovic, založená 1888. Nyní se věnuje převážně zakázkové výrobě přepravních obalů z vlnité lepenky a službám s tím spojeným. Jan a Jakub jsou 5G a vedení firmy převzali po otci v roce 2024. Firma nyní zaměstnává 90 lidí a má obrat necelých 180 mil Kč.
Stanislav Servus
Stůl 6: Největší chyby při vytváření struktury správy majetku
Garant: David Neveselý, partner, HAVEL & PARTNERS a ONE FAMILY OFFICE
Správně nastavená struktura správy majetku je klíčová pro jeho ochranu, efektivní řízenía mezigenerační využívání jeho výnosů. V praxi se však často setkáváme s chybami, které mohou vést k právním sporům, daňovým neefektivitám nebo ztrátě kontroly nad majetkem.
David se s vámi podívá na:
- Nejčastější chyby při zakládání svěřenských / nadačních fondů, holdingových struktur
- Podcenění právních a daňových aspektů
- Nedostatečné plánování nástupnictví a krizového řízení
- Chyby v komunikaci mezi členy rodiny a poradci
- Praktické příklady z českého i mezinárodního prostředí
O firmě HAVEL & PARTNERS
HAVEL & PARTNERS s kancelářemi v Praze, Bratislavě, Frankfurtu, Brně, Plzni, Olomouci a Ostravě je s týmem 350 právníků, daňových poradců a patentových zástupců, cca 200 advokátů a celkem 500 spolupracovníků největší nezávislou právnickou firmou ve střední Evropě.
Mezi klienty kanceláře patří zejména velké mezinárodní společnosti, nejvýznamnější české a slovenské firmy, včetně strategických státních podniků a orgánů veřejné správy, ale i střední podniky, individuální podnikateléa investoři.
ORGANIZAČNÍ INFORMACE
Pro koho je akce určena:
Členy FBN Czechia a jejich rodinné příslušníky a stálé zástupce obsahových partnerů FBN Czechia.
RSVP:
Svou účast nám prosím potvrďte do 21. září 2025 přes registrační formulář zde, či emailem na strachotova@fbnczechia.cz.
Termín akce:
21. října 2025 od 14.30.
Místo konání a parkování:
Praha, TBD
Dresscode:
Smart casual